Atsushi Matsubayashi

een zoektocht naar schoonheid

AZIATISCHE KUNST deel 34

U mag er een ander idee over hebben maar ik vind dat schilderen met waterverf verdomd moeilijk is. 

Dat komt omdat je het nooit helemaal zelf in de hand hebt. De kleur die je voor ogen had wordt net iets anders. Die verdomde laatste penseelstreek loopt/breidt uit over diverse vlakken en verknoeit het eindresultaat. Je kan niet corrigeren. Je moet verder met datgene wat het het nu geworden is. Je moet je overgeven aan de grilligheid en de eigenzinnigheid van het medium.

Het verklaart mijn grote bewondering voor meesters in dit vak. Artiesten als Atsushi dus. Zij slagen er wel in om schoonheid te scheppen met aquarel. Hij… ik ga van de veronderstelling uit dat het om een mannelijke kunstenaar gaat (tot mijn grote frustratie vond ik amper gegevens)… hij tovert met zijn penselen, speelt met kleuren en laat me duizelend naar lucht happen, niet uit ademnood maar omdat het zo crimineel mooi is.
Kijk en oordeel zelf.

Studeerde en gradueerde aan de kunstfaculteit van Nihon en woont in Ito-Takahara, Japan. Organisator van de Ito-Takahara Aquarel Studio Cursus.

zijn instagramaccount:
https://instagram.com/atsushi_painting?igshid=1hbbpgrf5s9s8

Plaats een reactie